Na marketingowym rynku nie brakuje agencji SEO, które oferują osiągnięcie znakomitych wyników w wyszukiwarkach. Ale czy wszystkie rzeczywiście to potrafią? Niestety nie… Jako przyszły klient takiej agencji pewnie zastanawiasz się, czym powinieneś kierować się przy wyborze tej odpowiedniej. Sprawdźmy, co ma dobra agencja SEO.
Case study – co potrafi agencja i czy ma na to dowody
Gdy zaczynasz swój agencyjny research, powinieneś zwrócić uwagę na to co zrobiła już agencja SEO, z kim współpracowała i przede wszystkim, jakie osiągała efekty. Jeżeli stykała się już z projektami zbliżonymi do Twojej branży, to bardzo dobrze. Oznacza, że ma już doświadczenie w tematach, które będą dla Ciebie ważne. Źródłem informacji o tym, co osiągnęła agencja SEO, będą case study. Są to dokumenty (bardzo często do odnalezienia na stronach internetowych agencji SEO), w których znajdują się dane na temat konkretnych działań dla klienta agencji. Przykład? Agencja pracująca np. dla klienta z branży meblarskiej wskazuje wyzwania, z jakimi musiała się zmierzyć przy pozycjonowaniu, prezentuje statystyki w czasie i podsumowuje wyniki swoich działań.
Kontakt ze specjalistą SEO – dostęp do informacji, co dzieje się z Twoją stroną
Musisz wiedzieć, że pozycjonowanie stron internetowych, którymi zajmuje się agencja SEO, wymaga czasu. To nie jest proces, który można zrealizować w tydzień. Specjaliści SEO będą regularnie planować, proponować zmiany na stronie i analizować pozycje w narzędziach analitycznych. Jeżeli w ramach współpracy z agencją SEO będziesz mógł kontaktować się z osobą wykonującą działania dla Twojej strony, to bardzo dobrze. Warto być w kontakcie i dopytywać o zagadnienia, które nie muszą być dla Ciebie od razu zrozumiałe. Ponadto częstą praktyką agencji jest podsyłanie raz w miesiącu raportów, w których znajdziesz szczegółowe informacje na temat pozycjonowania strony.
Efekty pracy – jak rosną pozycje Twojej strony
Po pewnym czasie masz prawo oczekiwać efektów. Dobra agencja SEO zdobędzie dla Twojej witryny internetowej wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Ale ich osiągnięcie to nie koniec działań SEO. W dalszym ciągu agencja powinna dla Ciebie pracować i zadbać o utrzymanie dobrych wyników strony. Google, gdy pozwoli Ci osiągnąć topy, nie daje Ci tych pozycji na zawsze, a konkurencja nie śpi. Czy ten artykuł był pomocny i już wiesz, czym wyróżnia się dobra agencja SEO?
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@cikstefan